Club-fans mogen zich op de borst kloppen: “Op Champions League-niveau, bij de 20 beste van Europa”

Tifo 1891 (Club Brugge - KRC Genk)

27 april 2018 01:10 - Club Brugge ontvangt dit seizoen nog Anderlecht en AA Gent in eigen huis. Zowel de match tegen onze aartsrivaal als het afscheid van Timmy Simons tegen de Buffalo’s beloven erg speciaal te worden en dus zal Blue Army nog één keer zijn beste beentje voorzetten. Straks houdt de bekendste sfeergroep van België immers om met te bestaan. “Het is mooi geweest. Stoppen op een hoogtepunt en met het gevoel dat we alles bereikt hebben wat we wilden”, aldus oud-voorzitter Geert De Cang.

Er staat al een sfeergroep te trappelen om Blue Army straks op te volgen, maar het zal moeilijk worden om de verwezenlijkingen van De Cang & co ooit te evenaren. “We zijn twintig jaar geleden ontstaan omdat de sfeer in het stadion niets was, nu wordt Club Brugge als voorbeeld genoemd. Check. We zijn begonnen met het naïeve geloof dat we het verschil konden maken. Meer dan twee jaar niet verloren in het Jan Breydelstadion, dat begint toch te spelen. Een bastion. Wat ik aan Club mooi vind – en dat is voor een deel ook de verdienste van Blue Army –, is dat het publiek in álle tribunes zo fanatiek is. We wilden niet alleen maar focussen op onze leden, maar iedereen bij de beleving betrekken.”

Vooral de tifo’s van Blue Army zullen voor eeuwig in de gedachten van alle Club-fans en ook ver daarbuiten blijven voortleven. “Voor onze laatste wisseltifo – dat zijn er eigenlijk twee – over het volledige stadion hebben we vijf dagen vellen papier en vlagjes gelegd. Vrijwilligers namen een paar dagen vakantie of bleven in Brugge slapen… We waren allemaal kapot. Waanzin, maar als je je zélf voor iets inzet, dan ben je veel trotser”, klinkt het in Sport/Voetbalmagazine.

“En: het moest altijd mooi zijn. Supporters installeerden wallpapers met onze tifo of hingen posters in hun kantoor, altijd met hetzelfde gevoel: kijk eens wat wij kunnen. Ik vergelijk het soms met Apple. Het ziet er allemaal heel simpel uit, maar op een heel ander niveau hadden we dezelfde filosofie. Het moet puur en goed zijn. Het logo is niet ovaal, een nul heeft geen rechte strepen. Echt nadenken over details en soms de dag zelf nog bijsturen. Hoe krijgen we het helemaal goed? Met onze tifo’s spelen we op Champions League-niveau, zitten we bij de 20 beste van Europa. Als we iets willen, dan doen we het meteen zo groot dat het indruk maakt”, besluit De Cang.

Krijg 80 euro gratis bij het aanmaken van een Unibet account!

Ben jij een échte Club-fan?
Vul dan je voornaam en e-mailadres in en klik op de blauwe button ('houd me op de hoogte'). Zo ontvang jij als eerste het belangrijkste nieuws over Club Brugge. Bovendien maak je gratis kans op het officiële Club Brugge thuisshirt 2017-2018.
I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

,

Comments are closed.