Club zorgt - alwéér - voor primeur in België: ''Dit is niet zomaar een PR-stunt''
Een voetbalclub heeft ook een sociale en maatschappelijke rol te vervullen en daar zijn ze zich bij Club Brugge overduidelijk goed van bewust. Blauw-zwart pakt namelijk als eerste in België uit met een onderbouwde ethische code die moet waken over het DNA van de club.
Die ethische code moet de kernwaarden van de landskampioen in de verf zetten en uitdragen: verbondenheid, authenticiteit, eenvoud, trouw, passie, sociale bewogenheid, verdraagzaamheid, openheid, eerlijkheid, integriteit, respect en sportiviteit.
"Dit is niet zomaar een PR-stunt, maar heel diepgaand en professioneel”, stelt Chief Commercial Officer Bob Madou in Het Nieuwsblad. Club Brugge gaat er werk van maken om die kernwaarden in alle geleding van de club te bewaken."
Blauw-zwart zorgt in ieder geval voor een opvallende primeur in België want het baseerde zich voor het opstellen van de code op het nodige onderzoek en werkte zelfs samen met een professor in de filosofie en ethiek.