Club blijft hopen en dromen, maar: “Het is niet makkelijk om in iets te geloven dat je niet duidelijk ziet”

Tifo 1891 (Club Brugge - KRC Genk)

De kans dat Club zichzelf opvolgt als kampioen wordt met de week kleiner, maar zolang het mathematisch kan, willen ze bij blauw-zwart blijven gaan. Al moet Ivan Leko toegeven dat het niet evident is om het geloof overeind te houden als je geen punt dichter bij Genk komt.

04 mei 2019 10:07 - “Niemand is natuurlijk dom. We rekenen niet, maar als we na Antwerp op zeven punten hadden gestaan dan was het voorbij. Zes punten met nog een match thuis tegen Genk, dan kan er nog iets gebeuren, maar met een kloof van zeven punten was het zeker over”, aldus Ivan Leko.

“Wij zijn niet bezig met angst of schrik voor een fatale misstap, het is gewoon voetbal. Wij weten dat we tegen elke ploeg kunnen winnen als we 100% zijn, dat hebben we al getoond in deze play-offs. Ik heb niks speciaals gedaan om het vuur en geloof aanwakkeren, maar alles kan”, stelt de coach.

“Als je alleen al kijkt naar wat dit jaar gebeurd is: in Engeland had Liverpool op een bepaald moment 10 punten meer dan Manchester City, denk ik. Dortmund had 9 punten meer dan Bayern München, denk ik, en op dit moment is het een totaal ander verhaal”, verwijst Leko naar het buitenland.

“In één match kan veel gebeuren. Ik herinner mij nog heel goed een Europese finale tussen Liverpool en Milan. Het stond 3-0 en werd nog 3-3. Feit is wel is dat het niet makkelijk is om in iets te geloven dat niet reëel is of dat je niet zo duidelijk ziet. Desondanks moeten we er gewoon in geloven, goed voetbal brengen en er alles aan doen en dan zullen we zien.”

Krijg 80 euro gratis bij het aanmaken van een Unibet account!

Ben jij een échte Club-fan?
Vul dan je voornaam en e-mailadres in en klik op de blauwe button ('houd me op de hoogte'). Zo ontvang jij als eerste het belangrijkste nieuws over Club Brugge. Bovendien maak je gratis kans op het officiële Club Brugge thuisshirt 2017-2018.
I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

,

Comments are closed.